Ønske om en tidssvarende webshop
Den daværende WooCommerce webshop levede ikke længere op til virksomhedens ønsker og den vækstrejse, de gerne ville på. Derfor har den nye webshop en teknisk opsætning, der følger Googles retningslinjer og har en fleksibilitet, der gør, at det er nemt at arbejde i – dette var nemlig et must fra Helle K-Art, at de kan arbejde og optimere i backend selv.
Shopify webshop med samme design
Helle K-Art havde et ønske om at holde fast i det design, de altid har haft – alt andet skulle bare opdateres. Shopify systemet, som det nye website er bygget i, giver dem et skalerbart setup, som de selv kan arbejde i.
Brugervenligheden er også i top med Shopify, da frontend og backend er nem og overskuelig. Responsivt design gør det nemt for kunderne at shoppe, lige meget om de sidder på mobilen, tabletten eller computeren, og den brugervenlige backend muliggør, at Helle K-Art selv kan sætte tekster op på siderne og ændre tags, titler m.v.
SEO succes
Da vi startede vores SEO arbejde på Helle K-Art, fandt vi en gylden chance for at vækste et brand – og det må vi sige, vi har gjort. Det har resulteret i en placering, der er gået fra at være ‘ikke indekseret’ til at være i top 10. Generelt kan vi også se, der er en rigtig god fremgang på organisk trafik, hvilket også har resulteret i, at salget herigennem er steget en hel del.
Øget omsætning gennem organisk trafik
“I samarbejde med kunden har vi løftet omsætningen på et specifikt brand med 22% via organisk trafik.”
Rami Najmi, Head of SEO