Google Tag Manager

Mål effektiviteten af dine kanaler

Google Tag Manager (GTM) er et gratis trackingværktøj, der måler effektiviteten af dine digitale marketingskanaler. Dette giver dig mulighed for at indsamle mere detaljerede data om brugeradfærd og bruge disse data til at forbedre din digitale marketingstrategi.

Indsamling af data med tags

Med GTM kan du nemt konfigurere tracking på de vigtigste målepunkter såsom tilmeldinger, delinger, videoafspilning og køb. Dette gør det muligt for dig at overvåge, om dine digitale kanaler opfylder deres mål. Ved hjælp af “tags” kan du indsamle præcise data om besøgenes adfærd og analysere dem i Google Analytics på en overskuelig måde. Med GMT får du en nem og struktureret måde at evaluere din online kanalers præstation og arbejde med dine KPI’er.

Brugbar data

Tag Manager giver dig mulighed for at evaluere effektiviteten af forskellige funktioner på dit website eller webshop ved at spore brugernes adfærd. Når en brugers handling registreres og modtager et tag eller en etiket, konfigureres regler for, hvornår disse tags skal udløses ved hjælp af “udløsere”. Disse udløsere bestemmer, hvornår et tag skal udløses og sende dataene til din Google Analytics-konto.

Sporing med GTM

Vi bruger Google Tag Manager som et værdifuldt værktøj i vores tracking og tagging, så vi altid er sikre på, at kunderne får de bedst mulige datagrundlag at arbejde med. 

Ved at samle de forskellige tracking pixels og code snippets via GTM giver det os mulighed for at arbejde meget præcist med din tracking via de tools, vi har i vores techstack. 

Tak for din interesse

Du vil blive kontaktet hurtigst muligt