Gør dine målbare resultater endnu bedre
Med Google Analytics kan du omsætte data til vækstskabende handlinger. Du får adgang til værdifuld viden, når du indsamler data om dine besøgendes brugeradfærd. På den måde kan du optimere din online tilstedeværelse på baggrund af håndgribeligt data. Der er dermed ingen grund til at basere dine forretningstiltag på mavefornemmelser og gætværk
Derfor skal du bruge Google Analytics
Der er mange fordele ved at bruge Googles analyseværktøj.
Optimer din online
tilstedeværelse på baggrund af data
Spor dine
konverteringer
Opnå bedre kendskab
til dine kunders geografi
og demografi
Få indblik i dine
besøgendes
brugeradfærd
Nemt at
implementere
Stor synergieffekt med
andre Google-produkter
Hvad er Google Analytics?
Google Analytics er et analyseværktøj, som bruges til at indsamle data om besøgendes brugeradfærd på websites.
Værktøjet giver blandt andet mulighed for at finde ud af, hvordan besøgende er kommet ind på en hjemmeside, hvor længe de bliver på siden samt hvor mange brugere, der besøger siden.
Lovlig dataindsamling med server side tracking
Med server side tracking kan du lovligt bruge Google Analytics til at tracke dine besøgende. Denne form for digital sporing sender data til en ekstern server i Europa, og du kan selv bestemme, hvem der må få adgang til den data, du indsamler. Læs mere om server side tracking her.
Analyseværktøjet indsamler en enorm mængde data og giver dig dybdegående indsigt i dine kunders behov. Den viden kan du bruge til at finde ud af, hvilke tiltag du skal finjustere for at skabe maksimal værdi på din bundlinje.
Du kan blandt andet se, hvad dine besøgende er interesseret i på dit website, hvor de kommer fra samt spore dine konverteringer. Udover data fra dit website kan du også bruge GA4 til at læse data fra din SoMe tracking.
Alternativer til Google Analytics
Al online marketing bør måles, så du kan bruge data til at skabe vækst til din forretning. Hvis du ikke vil bruge Google Analytics eller leder efter et alternativ til GA4 til at tracke dit websites performance, findes der heldigvis andre effektive værktøjer.
Alternativerne gør det stadig muligt for dig at følge samt analysere adfærden på dine besøgende, og de har mange af de samme funktioner som Googles analyseværktøj. Et af de mest populære alternativer til GA4 er Matomo Analytics.
Hvad er Matomo Analytics?
Matomo Analytics (tidligere kendt som Piwik) er et open source analyse-værktøj, der kan indsamle data om besøgende på websites.
Analyseværktøjet kan blandt andet tracke, hvordan besøgende kommer ind på et website, hvor mange sider de kigger på og antal besøgende på hjemmesiden.
Matomo Analytics blev oprettet i 2007 og findes i to forskellige udgaver. Der er en cloudbaseret version, som bliver hosted på Matomos servere. Den anden version hedder “On-Premise” og kan hostes på ens egne servere.
Fordele med Matomo Analytics
Vil du have et alternativ til Google Analytics, som sikrer optimal indsigt i data og performance, anbefaler vi Matomo Analytics. Her kan du se hvilke fordele, du får ved at vælge dette analyseværktøj:
- 100% GDPR compliant
- 100% data ejerskab
- 100% anonymiseret data
- Cookieless tracking
- Ingen datasampling
- Mulighed for at importere historisk data fra Google Analytics (ikke moonlight i GA4)
- Nem setup i WordPress med WordPress plugin
- Fuld fleksibilitet med Matomo Tag Manager, der minder meget om Google Tag Manager.
Opsætning af analyseværktøj og dashboards
Når det gælder online marketing, har Tiger Media en 360 graders tilgang for at kunne skabe maksimal ROI for dig som kunde.
Vores specialister har mange års erfaring med blandt andet at analysere trafik og performance. De sikrer, du får indsamlet brugbar data, så du kan vækste din virksomhed på et kvalificeret grundlag.
Vil du være sikker på, du får de rigtige og vigtigste data med i dine rapporter, kan vores dygtige specialister hjælpe dig med at opsætte og styre din webanalyse. Du kan også få visuelle dashboards, så du nemt og hurtigt kan se, hvordan dit website performer.
Er du interesseret i at høre mere? Kontakt os på mail eller ring
Er du interesseret i ny webshopløsning, står vi klar til at hjælpe dig med at tage din webshop eller hjemmeside til det næste niveau.