Blog | Webmail | Support | Start Fjernsupport

6 salgstips til Black Friday

- 10/11/17

 

I 2016 blev der handlet til Black Friday, og der blev virkelig handlet igennem! Hele 2 milliarder kroner blev der trukket på danskernes Dankort mellem kl. 00:01 og 23:59 på Black Friday sidste år. Vi har samlet effektive tips og ideer til dig, der ønsker mere salg fredag den 24. november i år.

 

I 2015 kendte cirka halvdelen af danskerne til Black Friday, hvor det i 2016 var fire ud af fem danskere. Hver femte dansker forventede sidste år at gøre brug af de særlige tilbud, hvilket var en stigning på over 50 % i forhold til 2015.

 

Hvis du har en fysisk butik, hjemmeside eller egentlig bare driver en virksomhed, hvor du ønsker mere salg, er Black Friday noget for dig! Det er en mulighed for at øge kundetilstrømningen samt salg - og dermed kickstarte julehandlen allerede i november!

 

Her har vi samlet 6 tips til at optimere salget på Black Friday:


Hvis du ikke allerede er igang, så begynd planlægningen NU!

De første forbrugere er begyndt at søge inspiration til Black Friday, og du kan med fordel allerede nu oprette en kategori på din hjemmeside, hvor du fortæller om,hvilke produkter/ydelser, der vil komme på tilbud den 24. november.
 

Det kræver, at du først og fremmest finder de produkter, der skal sættes ned og får planlagt hvornår (gerne 00:00 fredag den 24/11) - samt hvor meget de skal sættes ned.

De besøgende på din hjemmeside efterlader desuden allerede nu digitale fodaftryk, så det vil være en god idé at have oprettet både Google Analytics og Facebook pixel til at opsamle data på de besøgendes adfærd - det kan efterfølgende bruges til at optimere din hjemmesiden og til at annoncere efter.

Nyhedsbreve, nyhedsbreve, nyhedsbreve

Få indsamlet nyhedsbrevstilmeldinger så du har en gruppe at sende tilbud, tips og tricks ud til både før, under og efter Black Friday.

I kan samle nyhedstilmeldinger ind via en pop-up på siden, som f.eks. tilbyder en 10-15% rabatkode for at tilmelde sig nyhedsbrevet. Det kunne også være en giveaway/konkurrence, hvor det er et krav at tilmelde sig i en kontaktformular, som samler data ind til bl.a. nyhedsbrev - husk at nævne det i konkurrencevilkårene.
 

Vær synlig og tilstede på de sociale medier

Cirka 80 % af danskerne er på Facebook, 55 % på YouTube og 29 % på Instagram. Find ud af hvor dine kunder er og vær der. Giv din målgruppe brugbar viden, tips, tricks og gode tilbud op til Black Friday, så du befinder dig i ‘top-of-mind’, når salget sætter ind.

 

Lav også gerne indslag med jeres medarbejdere, der er ved at gøre klar til Black Friday eller lignende. De kan f.eks. stå på lageret eller i butikken ved en udstilling af varer - det kunne også være en medarbejder, der sidder klar ved telefonen.

 

Du må gerne tease med, hvad der kommer på udsalg. Du kan også fortælle, at der bliver sendt mere i nyhedsbrev og derigennem få flere tilmeldte til nyhedsbreve.

 

Brug annoncering til at nå potentielle kunder

Gå all-in på annoncer på Facebook. Du kan målrette annoncerne efter produkternes målgruppe, og det kan både gøres traditionelt og som retargeting. Hvis I har opsat en Facebook pixel på siden, er det muligt at ramme kunder, der har været inde på f.eks. et bestemt mærke, et bestemt produkt eller kategorien: t-shirts. Når I efterfølgende annoncerer, kan I altså målrette en annonce mod f.eks. :

 

- Alle, der har været inde på jeres side inden for de sidste 30 dage og har været inde under kategorien ‘Opvaskemaskiner’. Så ved I, at de sandsynligvis er på udkig efter en opvaskemaskine.

 

- Alle, der har lagt et produkt i kurven men ikke har gennemført, kan modtage en annonce - f.eks. med et billede af den pågældende vare, der endnu ikke er købt.

 

På den måde kan du overbevise måske-køberne, der lige mangler et ekstra lille skub for at gennemføre købet.

 
Gør din butik/webshop klar

Sørg for at have styr på lagerbeholdning, papkasser, pap, flamingo og alle de andre ting, det kræver at sende pakker ud. Hvis du har en fysisk butik, skal der være styr på lageret, så de ting, der hører til kategorien ‘knald-tilbud’ er lette at få fat i.

 

Tjek hjemmesidens købsflow igennem, så alt teknik spiller, så kunderne ikke oplever problemer, når de skal lægge varer i kurven eller betale produktet.

 
Vær klar ved tasterne og telefonen

Sid klar på dagen, så du bedst muligt kan være der for dine kunder. Vær klar til at guide kunderne og rådgive dem om det rigtige valg, så de bliver glade og tilfredse for købet.

 

Du kan med fordel bruge en online chat-funktion for at skabe en endnu mere effektiv kundeservice til Black Friday.

 
TigerCMS
CMS - smart og fleksibelt
system til din hjemmeside.
TigerShop
Webshop - fleksibelt, bruger-
venligt, nemt og enkelt.
Support
Har du brug for hjælp til vores
system - kontakt os nu.
Referencer
Vi har mange tilfredse kunder.
Se vores udvalgte referencer.