Blog | Webmail | Support | Start Fjernsupport

Dine opslags organiske rækkevidde falder efter ændring hos Facebook

- 12/02/18


Men bare rolig, det skal nok gå! Allerede i efteråret 2016 meldte Facebook ud, at de ville ændre i måden de måler organisk rækkevidde på. Det har dog taget noget længere tid at implementere end forventet. I denne uge er det dog endelig blevet tid.

Hvad gjorde Facebook før?

Tidligere har Facebook beregnet reach baseret på, hvor ofte et opslag blev loadet i newsfeedet hos den enkelte bruger. Facebook loader dog flere opslag end der vises på skærmen, hvilket har betydet, at reach/rækkevidde ikke nødvendigvis har været ensbetydende med at dit opslag er blevet set.

Det bliver der dog taget hånd om nu. Facebook ændrer nemlig deres måleenhed til “viewable reach”, der betyder at reach først registreres når opslaget vises på brugerens skærm.

Hvad betyder det for mig?

For dig der administrerer en Facebookside vil den umiddelbare konsekvens af ændringen være et fald i reach på dine opslag. Facebook har tidligere nævnt et fald på ca 20%. Det er dog ikke en dårlig ting. Husk på at det kun er målingen der ændres. Din reelle synlighed ændres ikke. Du får derimod et mere retvisende tal, der giver dig en bedre indikation af, hvordan dine opslags performer.

Ændringerne gælder kun for den organiske reach. Paid reach måles nemlig allerede med “viewable reach”. Det betyder også, at du får nemmere ved at sammenligne organisk og betalt indhold. Facebook beholder den gamle reach i Page Insights nogle måneder endnu, så du har en mulighed for at se den direkte betydning af ændringen.
TigerCMS
CMS - smart og fleksibelt
system til din hjemmeside.
TigerShop
Webshop - fleksibelt, bruger-
venligt, nemt og enkelt.
Support
Har du brug for hjælp til vores
system - kontakt os nu.
Referencer
Vi har mange tilfredse kunder.
Se vores udvalgte referencer.