Blog | Webmail | Support | Start Fjernsupport

Klar til Black Friday? Planlæg din annoncering og skaf flere kunder

- 13/09/18
 
Black Friday er som kendt årets største shoppedag – og det skal du selvfølgelig drage nytte af! Der er rigtig mange, der shopper på Black Friday, men der er samtidigt også rigtig stor konkurrence om kunderne. Derfor er det vigtigt, at du planlægger din annoncering allerede nu. Som de fleste ved, afholdes Black Friday den sidste fredag i november, så det er måske ikke højeste prioritet lige nu – ”Der er jo laaaang tid til”. MEN det kan faktisk godt betale sig at starte planlægningen af dine annoncer og kampagner til Black Friday allerede nu.

Lav markedsføring via forskellige kanaler

Gør forbrugerne opmærksomme på din webshop op til Black Friday, og lav derfor markedsføring via forskellige kanaler. På den måde sikrer du dig, at forbrugerne – og dine fremtidige kunder – bliver eksponeret for din markedsføring og dermed bliver opmærksomme på din webshop.

Skab trafik til din webshop

Sæt gang i annonceringen allerede nu, så du får en masse trafik ind på din webshop. Dette er vigtigt, fordi du kan bruge denne trafik til at lave Remarketing Kampagner i forbindelse med Black Friday. Remarketing kan bruges til at skaffe kunder til din webshop, som allerede har vist interesse for din webshop. De kan have besøgt din webshop, tilføjet produkter til indkøbskurven eller kigget på bestemte produkter. Det skal du udnytte på Black Friday, da det vil give dig en fordel i forhold til konkurrenterne. 

Auktionerne på både Google Ads og Facebook er desuden meget billigere nu og frem til slutningen af oktober, end de er i november. Så det kan virkelig godt betale sig at starte tidligt! Mange annoncører går ofte først igang med annoncering til Black Friday i november. Hvis du vil have færre at konkurrere imod, så er det perfekt at starte din annoncering allerede nu. Du når dermed ud til flere potentielle kunder for et langt mindre budget end dine konkurrenter.

Facebookannoncering

Det samme gælder Facebookannoncering. Planlæg og opret dine kampagner i rigtig god tid. Sæt dine kampagner op, flere dage og uger før kampstart. Facebooks annonceadministrator er nemlig under enormt pres på Black Friday. Du kan derfor risikere, at dine annoncer vil blive godkendt meget sent, hvis du først igangsætter opsætningen af dine kampagner dagen før.

Facebookannoncering er et rigtig godt redskab til at nå ud til de personer, du ønsker. Men det er vigtigt, at du sikrer dig, at dine annoncer når ud til de helt rigtige personer. Dette kan du sikre dig, hvis du opbygger målgrupper på Facebook i forhold til remarketing. Det betyder, at du kan målrette dine annoncer efter personer, der før har besøgt din hjemmeside. På den måde sikrer du, at du når ud til tidligere kunder eller personer, der har været interesseret i et eller flere produkter på din webshop.

Hvis ikke du allerede har, så få opsat Dynamisk Remarketing. Har du det opsat, så sæt Facebook til at indhente data fra dit feed én gang i timen, så du undgår, at vise produkter som er udsolgte. Derudover er det en god idé at pålægge dit Produktfeed dynamisk grafik og i ’Black-Friday-stil’, for større blikfang.

Det er vigtigt, når du laver Remarketing Kampagner, at du ikke laver dine målgrupper for brede. Hvis det sker, vil en lavere procentdel af brugerne reagere positivt. Jo større målgruppe du laver, jo ’koldere’ kan brugere også være overfor dine annoncer. Du kan nemlig rette dine annoncer mod tidligere besøgende på din webshop. Det kan være ’Besøgende de sidste 30 dage’, men det kan også være 60, 80 eller 180 dage. Hvis du laver målgruppen for stor, kan du risikere at skulle bruge flere penge på at få dem retur. 

Et godt tip vil være at igangsætte Lead Ads og begynde at indsamle e-mail sign-ups til dine nyhedsbreve. Du kan også opbygge en VIP Liste, som eksempelvis vil få adgang til rabatterne før andre.

Gør noget ekstra ud af Black Friday i år

De seneste år har vores kunder haft stor succes med at lade os tage os af annonceringen inden og under Black Friday. Det betyder, at vi står for korrekt opsætning og målretninger af dine facebookannoncer, tekstforfatning samt udarbejdelse af iøjnefaldende billede- og videomateriale, så du får mest muligt ud af Black Friday. 
Vi tilbyder desuden opsætning og design af nyhedsbreve til Black Friday, design til både Facebook-coverbillede samt profilbillede og meget mere.


Vil du høre mere om vores Black Friday pakker, så er du meget velkommen til at skrive til os på info@tigermedia.dk.

 
TigerCMS
CMS - smart og fleksibelt
system til din hjemmeside.
TigerShop
Webshop - fleksibelt, bruger-
venligt, nemt og enkelt.
Support
Har du brug for hjælp til vores
system - kontakt os nu.
Referencer
Vi har mange tilfredse kunder.
Se vores udvalgte referencer.