Søg, pin og køb på

Pinterest

 Det visuelle medie Pinterest er en virtuel opslagstavle med en integreret søgemaskine, hvor brugere kan pinne billeder til deres egne Pinterest boards, som de selv eller andre har delt for inspiration eller køb – og købelysten hos brugerne er stor. Faktisk langt større end på andre sociale medier. Her bruger hele 89% mediet til at finde inspiration til næste køb og 47% for at direkte at shoppe.

Skab inspirerende indhold
og øg kendskabet

Platformens brugere anvender Pinterest til at finde inspiration til alt fra boligindretning, DIY-projekter og mode til madlavning, oplevelser og i særdeleshed livsbegivenheder som bryllup, fester eller familieforøgelse – altså emner, som mange får inspiration til ud fra visuelt flot indhold.

Pinterest giver dermed annoncører en unik mulighed for at dukke op tidligt i købsbeslutningen og dermed være med til at forme inspirerede beslutninger omkring vigtige øjeblikke i brugernes liv.

Forstår du at skabe indbydende, inspirerende og relevant indhold, er du altså allerede et skridt foran dine konkurrenter, da du rammer målgruppen på et af de tidligste stadier i købsrejsen – før de overhovedet har besluttet sig for, hvad de vil købe og af hvem.

Pinterest giver derfor en fantastisk mulighed for at øge kendskabsgraden til din virksomhed og produkter over for et købelysten publikum.

0 %
Søger inspiration til
næste køb
0 %
Har opdaget et
nyt brand
0 %
Søgninger er
non-branded

Annoncer støjer ikke på Pinterest

Pinterest har et stort potentiale som annonceringsplatform, hvis du vil skabe større kendskab til din virksomheds produkter med salg for øje.

Det fantastiske ved Pinterest er nemlig, at hele 97% af de mest populære søgninger er ikke-brandrelaterede, men generiske søgninger på produkter eller kategorier.

Det giver dig en oplagt mulighed for at nå ud til rigtig mange brugere, som ikke kender din virksomhed men har interesse for din virksomheds produkter.

Annoncer på Pinterest opleves heller ikke som støj på mediet, men derimod som hjælpsomme i brugernes søgen efter inspiration eller potentielle køb, hvilket er helt unikt for Pinterest.

Pinterests brugere og adfærd

Pinterest kalder deres brugere for pinners, der altid planlægger deres næste køb. Brugerne på Pinterest har generelt tendens til at være beslutningstageren i husstanden og er tilbøjelige til at planlægge og shoppe mere end gennemsnitsbrugeren på andre sociale medier.

Det kan derfor skabe en stor værdi for din virksomhed, hvis du gør brug af annoncering på Pinterest.

Kom i gang med Pinterest med det samme

Er du ikke kommet i gang med at bruge Pinterest endnu, så frygt ej. 80% af pinnere opdager et nyt brand eller produkt hver eneste uge.

Gør du dig synlig overfor målgruppen i det øjeblik, de bliver inspireret, er der stor chance for, du tager dem fra idé til handling og køb med dit kreative og inspirerende content. Og det er netop dét, vi vil hjælpe dig med!

Tak for din interesse

Du vil blive kontaktet hurtigst muligt