Det startede med et graffitimalet får..
“Handdyed er pangfarver og masser af power. De ønskede en helt ny identitet, der skulle afskille sig fra alle andre granbrands.
Jeg fik et billede i hovedet, jeg ikke kunne slippe ‘det graffitimalet får’, så jeg ville kombinere det abstrakte og surrealistisk med den søde og bløde garnverden. Det blev til en helt nyt identitet, logo samt unikt fotokunst, der hver især repræsenterer deres garn type.“
Scott Dollerup, Grafisk Designer
Det normale i det unormale
Design af banderole
En farverig pakke
Handdyed skulle både have en visuel identitet, tekster til hjemmesiden og markedsføring på sociale medier. Alt sammen lavede vi en løsning på, således det hele spillede sammen i en smuk, farverig symfoni.
Den røde tråd ses alle steder både på deres webshop og på de sociale medier.
Den visuelle identitet er nøje gennemtænkt. Det var oplagt at tage udgangspunkt i produkterne og materialerne, der forhandles på webshoppen og i butikken.
Derfor er identiteten bygget op om dyr som fx alpaca, får og geder i fedt sammenspil med hele farvepaletten .