Løft din forretning til det næste niveau med en effektiv digital strategi
Skab vækst i din virksomhed med en målrettet digital strategi
Succesfuld digitalisering af virksomheder
Verden er dynamisk, og den digitale udvikling buldrer derudaf. Det øger presset på virksomhederne for hele tiden at fokusere på, hvilke digitale tiltag der skal til for at fastholde og styrke konkurrenceevnen.
Hvis virksomheden vil digitalisere succesfuldt, anbefaler vi at det starter med at udvikle en digital strategi, som skaber sammenhæng mellem digitaliseringsindsatsen og den overordnede forretningsstrategi. På den måde synliggøres der, hvordan og hvorfor der skal digitaliseres.

Derfor har I brug for en digital strategi
- Definerer en ønsket målsætning for virksomhedens digitalisering
- Forbedrer virksomhedens digitale setup
- Optimerer forretningskritiske processer
- Identificerer (nye) konkurrencemæssige fordele gennem teknologi
- Gør forretningen mere omstillingsparat
Hvad er en digital strategi?
En digital strategi er en tidsdefineret plan, som beskriver, hvordan en digitalisering skal understøtte forretningens overordnede målsætninger på en effektiv og målrettet måde.
En dyb forståelse af de interne og eksterne forhold i en virksomhed danner grundlaget for udviklingen af strategien. Planen bør have klare og specifikke målsætninger for, hvad virksomheden vil opnå. Den skal derfor baseres på indsigter og data, der beskriver virksomhedens nuværende og mulige fremtidig situation.
Hvorfor udvikle en digital strategi?
Der er mange forskellige årsager til at udvikle en digital strategi. Målene afhænger af virksomhedens vision og de digitale kanaler, der bruges.
Er der ikke opstillet klare mål, er det svært at definere, om strategien er vellykket eller ej. Derfor bør der altid være målsætninger, som er målbare og specifikke. Det gør, at der nemt kan måles og evalueres resultater samt lave justeringer for at sikre, virksomheden når sine mål.
Eksempler på konkrete målsætninger kan bl.a. være at måle og analysere trafikken på forretningens website, få flere leads og/eller øget engagement på sociale medier. Andre målsætninger kan være som følger:
- øge trafikken på websitet
- øge salget af et bestemt produkt eller service
- øge brand awareness
- forbedre brugeroplevelsen og øge kundetilfredsheden
- øge antallet af tilmeldinger til et nyhedsbrev
- få flere anmeldelser og positive anbefalinger fra kunder

Udvikl jeres digitale strategi sammen med Tiger Media
Hos Tiger Media går vi holistisk til værks og kigger på hele virksomhedens værdikæde. Vores analyser bygger på designtænkning og understøttes af en række interviews med dine kunder, samarbejdspartnere, medarbejdere og ledelse.
Få en digital tilstandsrapport, som beskriver forretningens nuværende og mulige fremtidige digitale situation. Den består af en dataanalyse og proceskortlægning baseret på den indsigt og feedback, vi indsamler.
Den digitale tilstandsrapport danner grundlaget for virksomhedens digitale strategi. Sammen med trends og tendenser samt vores vurdering af virksomhedens modenhed, udvikler vi sammen den digitale strategi.
Hos Tiger Media får du en erfaren partner igennem hele processen, hvor vi påtager os rollen som sparringspartner, rådgiver og strategisk projektleder. Kontakt os for at komme i gang med din fremtidige strategiudvikling.