Skab konsistent on-brand kommunikation med en omnichannel strategi
brands kommunikation på tværs af alle jeres kanaler.
Fordele ved omnichannel
Med en omnichannel strategi udnytter I det faktum, at jeres kunder ofte bruger flere forskellige enheder gennem deres købsrejse. En omnichannel strategi skaber en helhedsoplevelse, hvor jeres kunder får en personlig købsoplevelse, hvilket driver kundernes præferencer og loyalitet.
Ved at analysere kunderejsen i detaljer kan I sikre, at jeres kunder oplever en problemfri købsproces samtidig med, I får flere data om jeres besøgende. Med en omnichannel strategi vil I kunne forbedre jeres strategier omkring marketing, loyalitetsprogrammer og lagerstyring.
Fordele ved omnichannel for virksomheder
- Øger (mer)salg og sikrer flere salg med real-time data
- Højere fastholdelsesrate
- Flere kanaler, én oplevelse
- Automatiserer mange af organisationens processer
- Integration ind i din virksomheds vigtigste teknologier til at forbedre jeres operationer
- Glidende og konsekvent branding i kundeoplevelsen på tværs af alle kanaler
Fordele ved omnichannel for kunder
- Individuel kunderejse med kommunikation, som tilpasses alle kanaler og enheder
- Real-time information tilgængelig, som speeder beslutningsprocessen op
- Mindre støj
- Højere relevans
- Integrerer købernes teknologi (fx smartphones) ind i købsoplevelsen
- Flere betalingsmetoder (fx mobilbetaling)
Automatisér jeres processer med en omnichannel løsning
Formålet med at implementere en omnichannel strategi i jeres virksomhed er, at I kan forbedre kundeoplevelsen ved at koordinere kommunikationen på tværs af kanaler.
Hos Tiger Media får I en unik omnichannel løsning, der problemfrit integrerer alle vores tre interne afdelinger:
Undgå mistede salg og nedetid med
en integreret omnichannel strategi
Vi laver både jeres CMS og lagersystem (WMS) in-house. Det betyder, at med en omnichannel løsning fra Tiger Media er det ikke nødvendigt, at jeres CMS konstant er kompatibelt med jeres økonomisystem, jeres ERP løsning og/eller jeres lagersystem. Alt vil være samlet i én løsning, hvilket sikrer et bedre flow i jeres systemer, også under opdateringer.
I slipper således for mistede salg, dårlige kundeoplevelser og for at skulle bruge mange ressourcer på at få jeres systemer op at køre igen, så snart ét af dem skal opdateres. Samtidig får I en samlet løsning, der er gennemtestet og med optimal ydeevne.
Hvad betyder omnichannel?
Omnichannel er en løsning, der går ud på at integrere alle virksomhedens kanaler, som kunderne interagerer med. Det er en helhedsorienteret tilgang til forretning, der styrer kundeoplevelsen på tværs af kanaler, så den er problemfri, integreret og konsekvent.
Strategien giver jeres kunder en personlig og sammenhængende købsoplevelse gennem hele kunderejsen, uanset om de interagerer online eller offline.
Ved at lade jeres systemer integrere på denne måde kan I indsamle mere data om jeres besøgende. Denne information kan bruges til at optimere jeres aktiviteter og processer.
Hvorfor vælge en omnichannel løsning?
Jeres kunder tænker og agerer digitalt, og inden de overvejer at handle, vil de ofte først undersøge jer og jeres brand.
Digitalisering og teknologi har gjort det nemt og tilgængeligt altid at have information om alt lige ved hånden. Med smartphones, tablets og computere samt forskellige sociale medier er der mange enheder og kanaler, de kan anvende under købsrejsen. De bliver til såkaldte “omnishoppere”, også kendt som “consumer 3.0”.
Når en omnishopper søger information om jeres brand, forventer de, at brugeroplevelsen er ens på alle enheder og kanaler. Kanalerne bruges blandt andet til at:
- søge information
- skrive/finde anmeldelser
- kommunikere med et brand
- købe produkter.
Data gør jeres kunders
købsoplevelse bedre
For at kunne leve op til en omnishoppers forventninger til jeres brand, skal I kunne tilpasse brugeroplevelsen til den individuelle forbruger. Og det kræver meget data.
Derfor er en omnichannel strategi en optimal løsning, da I med den integrerer alle kanaler og enheder på jeres e-commerce platform og skaber en strømlinet brugeroplevelse. Ved at tilpasse oplevelsen til hver unik besøgende kan I forbedre kundeoplevelsen og øge salget.